wymiana sprzęgła dsg

Popularność  skrzyń DSG (DQ250, DQ200 ) jest ogromna. VAG montuje dwusprzęgłowe skrzynie we wszystkich autach osobowych koncernu. Spotkamy je w Audi, Volkswagenie, Skodzie i Seacie.  W zależności od mocy  stosowane były przekładnie siedmio- lub sześciobiegowe. Sekretem niemieckiej konstrukcji są dwa sprzęgła. Jedno z nich odpowiada za przełączanie biegów parzystych, drugie nieparzystych. Dzięki temu zawsze przygotowany jest kolejny tryb, co znacząco skraca czas potrzebny na zmianę. W praktyce  kierowca  nie odczuwa przerw w dostawach mocy na koła. Błyskawiczna zmiana przełożeń  to główna zaleta skrzyni  DSG. Automatyczny mechanizm  przyczynia się również do zmniejszenia spalania.

Jak wszystko w samochodach, z biegiem czasu zużyciu ulega komplet sprzęgieł. Problemy z nimi mogą się pojawić w zależności od rodzaju skrzyni oraz warunków eksploatacji w okolicach od 150 tys. – 200 tys. W sześciostopniowych wersjach nawet w okolicach 250 tys. Pierwsze objawy to  szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów oraz opóźnione zmiany poszczególnych przełożeń. W takiej sytuacji naprawa skrzyni automatycznej DSG będzie polegała na wymianie sprzęgła.

Do wykonania takiej usługi niezbędne są:

– specjalistyczne narzędzia,

-odpowiedni system diagnostyczny do przywrócenia podstawowych ustawień systemu,

– szeroka wiedza oraz praktyka z tego zakresu.

Jesteśmy członkiem klubu: www.repxpert.pl należącego do producenta skrzyń DSG czyli firmy LuK. Na terenie naszego warsztatu samochodowego  odbyło się szkolenie organizowane przez firmę LuK z zakresu diagnostyki  i wymiany sprzęgieł.  Z racji, że szkolenie odbyło się u nas na miejscu mogli w nim uczestniczyć zarówno mechanicy jak i diagności. Od czasu szkolenia niejednokrotnie z powodzeniem wykonywaliśmy taką usługę. Jeżeli chcesz mieć pewność, że usługa zostanie  prawidłowo wykonana zapraszamy do naszego serwisu.

Poniżej informacje dotyczące wymiany sprzęgieł zamieszczone na stronie producenta:

wymiana sprzęgła DSGFirma LuK opublikowała przydatne wskazówki. Ważne informacje dotyczące prawidłowej naprawy:
  • Naprawy mogą być wykonywane jedynie w warsztacie przez specjalistów i przy użyciu odpowiednich narzędzi!
  • Ze względu na to, że producent pojazdów stale rozwija technologię danej serii, w trakcie realizacji naprawy mogą wyniknąć rozbieżności (np. zmieniony wzorzec nastawczy) lub może być konieczne użycie narzędzi specjalnych.
  • Zasadniczo naprawę należy wykonać stosując się do najnowszej instrukcji oraz przy użyciu odpowiednich narzędzi specjalnych.
  • Jeśli w trakcie naprawy wycieka olej przekładniowy, to należy go dokładnie w całości spuścić. Do skrzyni biegów należy wlać zalecaną przez producenta ilość nowego oleju (1,7 l). Jeśli olej wycieka z układu mechatroniki, nie wolno go dolewać do pełna ani wymieniać. W tym przypadku należy wymienić całą jednostkę układu mechatroniki uwzględniając zalecenia producenta pojazdu.
  • Zaleca się, żeby przy wymianie sprzęgła sprawdzić działanie dwumasowego koła zamachowego i w razie potrzeby je wymienić. Należy przy tym w szczególności zwrócić uwagę na zazębienia i blachę napinającą. W rozdziale 2.2 są podane szczegółowe informacje na temat dwumasowego koła zamachowego.
  • Jak w przypadku naprawy standardowego sprzęgła, tak i przy wymianie podwójnego sprzęgła należy sprawdzić łożysko pilotowe i w razie potrzeby je wymienić.
  • Po zamontowaniu sprzęgła i skrzyni biegów przy użyciu odpowiedniego systemu diagnostyki należy przywrócić podstawowe ustawienia systemu.
  • Każdy zestaw LuK RepSetR 2CT należy montować w całości. Łączenie już używanych części podwójnego sprzęgła z nowymi częściami z zestawu LuK RepSetR 2CT jest niedozwolone.
  • Zaoliwione i/lub zabrudzone części skrzyni biegów należy oczyścić przed zamontowaniem nowych elementów. W czasie wykonywania całej naprawy należy zwracać uwagę na zachowanie czystości.
  • Elementów układu włączającego i układu sprzęgła nie wolno ani smarować, ani naoliwiać.

 

02E398029B 02E398029C 0AM198142A 0AM198142L 0AM198140K 0AM198140C 602000600 60200000 602000700 03C105266AA 03C105266F 03L105266DN 03L105266DP 03L105266DE 03L105266ED 415054509 415062609