Tel : (22) 751-73-57, 501-046-844 | Mail: serwis@morela.com.pl
Czyszczenie zaworów ssących i kanałów dolotowych.
Spadek mocy, opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu, nierówna praca silnika na wolnych obrotach czy szarpanie przy przyspieszaniu przy jednoczesnym braku jednoznacznych wskazań diagnostycznych sugerujących co może być powodem. W takim przypadku bezpośrednią przyczyną może być nagar zbierający się w układzie dolotowym. Zbierający się systematyczne stopniowo zmniejsza jego przepustowość. Najbardziej narażone są na to silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem aczkolwiek nie tylko ich to dotyczy. Samochody z silnikiem diesla nie są wolne od tego problemu. Większej ilości nagaru sprzyjają:
- częste krótkie podróże,
- ruch z wykorzystaniem systemów stop and go,
- rosnącą zawartość biokomponentów w paliwie,
- zbyt rzadka wymiana oleju silnikowego,
- usterki w układzie recyrkulacji spalin szczególnie te długo nie usuwane,
- uszkodzona odma (separator oleju).
Jaki jest na to sposób? Czyszczenie zaworów ssących i kanałów dolotowych.
Gdy już wiemy, że problem jest ze zbyt dużą ilością nagaru oczywiście wyczyścić. Sprawa nie jest jednak tak prosta. Jak czyszczenie kolektora dolotowego jest czynnością, która nie wymaga dużej ingerencji mechanicznej tak czyszczenie zaworów ssących i kanałów dolotowych wymagałoby zdjęcia głowicy. Jak wszyscy wiemy wiąże się to ze znacznymi kosztami. Sam nagar jest trudny do usunięcia. Po pierwsze z racji ograniczonego dostępu po drugie z racji, że jest naprawdę mocno przylegający.
Firma Tunap stworzyła technologię czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych bez konieczności demontażu głowicy. W trakcie wykonywania usługi wykorzystujemy specjalny granulat, który w bezpieczny sposób usuwa uporczywy nagar. Następnie stosujemy neutralizator mający za zadanie usunięcie ewentualnych resztek. Oczywiście przy okazji wykonujemy czyszczenie kolektora dolotowego.
Jakie mogą być dodatkowe objawy zbyt dużego nagaru?
- wypadanie zapłonu,
- większe zużycie paliwa,
- błąd spalania stukowego,
- powracający błąd przepustnicy,
- problem z odpaleniem silnika.
Po wykonaniu takiej naprawy samochód odzyskuje swoją moc, wyrównuje się praca silnika oraz może się zmniejszyć spalanie paliwa. Zostają przywrócone prawidłowe parametry mieszanki paliwowo – powietrznej.
Zapraszamy do naszego serwisu na wykonanie usługi.
Poniżej przedstawiamy prezentację firmy Tunap dotycząca naszej usługi.