wymiana sprzęgła dsg

Popularność  skrzyń DSG jest ogromna. VAG montuje dwusprzęgłowe skrzynie we wszystkich autach osobowych koncernu. Spotkamy je w Audi, Volkswagenie, Skodzie i Seacie.  W zależności od mocy  stosowane były przekładnie siedmio- lub sześciobiegowe. Sekretem niemieckiej konstrukcji są dwa sprzęgła. Jedno z nich odpowiada za przełączanie biegów parzystych, drugie nieparzystych. Dzięki temu zawsze przygotowany jest kolejny tryb, co znacząco skraca czas potrzebny na zmianę. W praktyce  kierowca  nie odczuwa przerw w dostawach mocy na koła. Błyskawiczna zmiana przełożeń  to główna zaleta skrzyni  DSG. Automatyczny mechanizm  przyczynia się również do zmniejszenia spalania.

Jak wszystko w samochodach, z biegiem czasu zużyciu ulega komplet sprzęgieł. Problemy z nimi mogą się pojawić w zależności od rodzaju skrzyni oraz warunków eksploatacji w okolicach od 150 tys. – 200 tys. W sześciostopniowych wersjach nawet w okolicach 250 tys. Pierwsze objawy to  szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów oraz opóźnione zmiany poszczególnych przełożeń. W takiej sytuacji naprawa skrzyni automatycznej DSG będzie polegała na wymianie sprzęgła.

Do wykonania takiej usługi niezbędne są:

– specjalistyczne narzędzia,

-odpowiedni system diagnostyczny do przywrócenia podstawowych ustawień systemu,

– szeroka wiedza oraz praktyka z tego zakresu.

Jesteśmy członkiem klubu: www.repxpert.pl należącego do producenta skrzyń DSG czyli firmy LuK. Na terenie naszego warsztatu samochodowego  odbyło się szkolenie organizowane przez firmę LuK z zakresu diagnostyki  i wymiany sprzęgieł.  Z racji, że szkolenie odbyło się u nas na miejscu mogli w nim uczestniczyć zarówno mechanicy jak i diagności. Od czasu szkolenia niejednokrotnie z powodzeniem wykonywaliśmy taką usługę. Jeżeli chcesz mieć pewność, że usługa zostanie  prawidłowo wykonana zapraszamy do naszego serwisu.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Poniżej informacje dotyczące wymiany sprzęgieł zamieszczone na stronie producenta:

wymiana sprzęgła DSGFirma LuK opublikowała przydatne wskazówki. Ważne informacje dotyczące prawidłowej naprawy:
  • Naprawy mogą być wykonywane jedynie w warsztacie przez specjalistów i przy użyciu odpowiednich narzędzi!
  • Ze względu na to, że producent pojazdów stale rozwija technologię danej serii, w trakcie realizacji naprawy mogą wyniknąć rozbieżności (np. zmieniony wzorzec nastawczy) lub może być konieczne użycie narzędzi specjalnych.
  • Zasadniczo naprawę należy wykonać stosując się do najnowszej instrukcji oraz przy użyciu odpowiednich narzędzi specjalnych.
  • Jeśli w trakcie naprawy wycieka olej przekładniowy, to należy go dokładnie w całości spuścić. Do skrzyni biegów należy wlać zalecaną przez producenta ilość nowego oleju (1,7 l). Jeśli olej wycieka z układu mechatroniki, nie wolno go dolewać do pełna ani wymieniać. W tym przypadku należy wymienić całą jednostkę układu mechatroniki uwzględniając zalecenia producenta pojazdu.
  • Zaleca się, żeby przy wymianie sprzęgła sprawdzić działanie dwumasowego koła zamachowego i w razie potrzeby je wymienić. Należy przy tym w szczególności zwrócić uwagę na zazębienia i blachę napinającą. W rozdziale 2.2 są podane szczegółowe informacje na temat dwumasowego koła zamachowego.
  • Jak w przypadku naprawy standardowego sprzęgła, tak i przy wymianie podwójnego sprzęgła należy sprawdzić łożysko pilotowe i w razie potrzeby je wymienić.
  • Po zamontowaniu sprzęgła i skrzyni biegów przy użyciu odpowiedniego systemu diagnostyki należy przywrócić podstawowe ustawienia systemu.
  • Każdy zestaw LuK RepSetR 2CT należy montować w całości. Łączenie już używanych części podwójnego sprzęgła z nowymi częściami z zestawu LuK RepSetR 2CT jest niedozwolone.
  • Zaoliwione i/lub zabrudzone części skrzyni biegów należy oczyścić przed zamontowaniem nowych elementów. W czasie wykonywania całej naprawy należy zwracać uwagę na zachowanie czystości.
  • Elementów układu włączającego i układu sprzęgła nie wolno ani smarować, ani naoliwiać.